piatok 22. marca 2013

Red Tea Halimun

Dorazili k nám 2 vzorky ktoré nám poslali z internetového obchodu ONEPOINTTEA.SK aby sme ich odegustovali. Červený a zelený čaj Halimun. Ako prvý som si vybral červený. Odkiaľ pochádza tento čaj a jeho históriu sa dočítate na www.onepointtea.sk. Ja prejdem hneď k tomu podstatnému.

  
Vôňa je po zohriatí príjemná, sladká, krásne je cítiť vôňu sušených hrozienok. Slabučko je cítiť ovocie. Odporúčaná príprava je 3g na 200ml 2 minúty lúhovania pri 95 stupňovej vode čo sa mi zdalo veľmi málo čaju na tak veľa vody. Skúsil som. Čaj bol veľmi slabý. Toto aspoň podla mňa nebude moc tá správna cesta. Každému samozrejme podľa chuti. Ako druhú prípravu som zvolil 3g na 110ml a 95 stupňovú vodu. To už bolo o niečom úplne inom.


1 nálev: 2 min. lúhovanie a 95 stupňová voda. Chuť je sladká, po sušenom ovocí, hlavne hrozienkach, veľmi príjemné. Pripomína mi troška moju obľúbenú Hwangchu, ale tá je ešte sladšia a výraznejšia.





2 nálev: 1. min. Chuť nestráca. Objavila sa jemnulinká horkosť ktorá sa však hneď stratí.
3 nálev: 1 min. Čaj je už slabší, stále však pitelný. Bol som naozaj zvedavý čo prinesie štvrtý.
4 nálev: 3 minúty. Chuť je identická ako 3 nálev. Zvládol by v pohode aj 5 minútové lúhovanie. Myslím že toto je max čo zvládne.




Skúsil som aj tretí typ prípravy. 3g na 110ml a 80 stupňovú vodu a rýchlejšie lúhovania.  Prvé 1 min. druhé 45 sec. tretie 1 min. a štvrté 2 min. Táto príprava mi vyhovovala najviac. Čaj mal krásnu vyrovnanú chuť, sladšiu, guľatú, nič nerušilo, dochuť bola hrozienková. 


Určite by som nechal čaj po naliatí do misky troška vychladnúť, oplatí sa počkať, odmení sa lepšou chuťou.

Myslím že tento čaj si zaslúži pozornosť a keď sa s ním človek pohrá a venuje mu troška času, zaexperimentuje, či už gramážou, lúhovaním alebo teplotou vody, tak sa dočká zaslúženej odmeny. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára