piatok 9. novembra 2012

Darjeeling Gielle First Flush 2012

Jeden z posledných Daarjelingov z nomádu, som sa rozhodol pripraviť troška netradične, na starom hrdzavom, ale za to krásnom kotlíku. Môj otec v nom robí vynikajúci guláš. Myslím že ten kotlík je aspoň po 3 pradedovi, minimálne tak vyzerá. Ale má tú správnu veľkosť a keď sa v nom zakúri, guláš sa zohrieva presne tak ako má. Práve ho šiel odniesť na zimný spánok, keďže sa sezóna večerných gulášparty  skončila. Stopol som ho a ešte pred tým ako ho odložil, poctil som ho jedným čajovaním a takto symbolicky si s ním pripil a poďakoval za tie pekné noci s priateľmi a plný žalúdok. Doprial som mu na zdravie rovno šampanským,  keďže darjeeling je šampanské medzi čajmi.



Poučený z minula, som si dnes vzal na pomoc aj teplomer, keďže ho nechcem zalievať horúcou vodou ale 80 stupňovou. A dobre som urobil. Gielle sa mi patrične odmenil. Pri nasypaní čaju do predhriatej konvičky, prakticky okamžite nádherne zavoňal. Kvetovo a citrusovo. 


Giele je, ak sa nezaleje horúcou vodou jemný. Nie však nevýrazný, ma plnú chuť, takú, povedal by som neagrasívnu. Chuť je citrusová, po chvíľke prejde jemne do kvetova a potom je sladká, vyvážená, proste šampanské. Dochuť je veľmi dobrá, dlhá a sladká. 

 
Farba je krásna žltá a na čiernom povrchu kotlíka sa krásne žltila.


S týmto krásavcom som viac než spokojný. A cena je tak isto super. Ďalší z čajov ktorý ponúka veľa muziky za málo peňazí. 


Tento posledný obrázok ukazuje, ako dopadla rekonštrukcia, kedysi slávneho bicykla favorit. Už sú v rekonštrukcii asi pol roka. Snáď sa so šťastím dajú cez zimu v garáži dokopy (aj keď mám stále pocit že pretečie ešte veľa čaju) a na jar budú brázdiť ulice ako v roku 1980. Musím si k nim ale ešte kúpiť bielo modro červenú šuštákovú súpravu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára