pondelok 26. novembra 2012

Xiaguan TF Loose Leaf 1998

Polnoc, ideálny čas na čajovanie. Tak si ho spríjemním puerhom. Aj tak ešte sedím za kompom a dorábam videá. Tento fešák zrel 14 rokov v dobrých podmienkach a v neštandardne veľkých množstvách po viac ako 10 kg, iba mierne stlačený, čo sa prejavilo na rýchlosti zretia. List je netriedený, rôznej veľkosti a farby, obsahuje aj stonky a zlomky listov.


Vôňa je jemne sladká. Trošičku zemitá, pripomínajúca tmavý puerh. 


 Farba je tmavo jantárová. 


Chuť je typická pre staršie puerhy, pripominajúca shu puerh, pri dlhšom lúhovaní je nahorklá. Je tam aj málinko cítiť kvetovú chuť.
 

Dochuť ma celkom prekvapila, pretože je kvetovo ovocná, tá shuovská "pivničná" chuť sa úplne stratila a nemám ani sucho v ústach ako sa mi pár krát stalo pri iných starších puerhoch.


Ak by som to mal zhodnotiť od 1 do 10 tak dávam tak 7/10. Pil som už aj lepšie čaje. Dosť mi tam prekážala ta horkosť. Samozrejme tá by sa vyriešila kratším lúhovaním, ale potom by ten čaj bol taký "čajový". Zasa na druhej strane, dochuť je tutti frutti. Ale je to môj subjektívny názor samozrejme, niekomu môže šmakovať tak, že ho vypije na hektolitre a bude sa zalizovať až za ušami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára