pondelok 20. augusta 2012

BaDa 2012 a Man Nuo 2012

Tak sme sa dočkali. Po odkladaní a kadejakých problémoch sedíme za stolom a zohrievame konvičku horúcou vodou. Je niečo po pol tretej. Myslím že ked ju presunieme na slnko, necháme minútu tam, bude rovnako vrelá. Škoda tej horúčavy, keby bolo tak o 20 stupňov menej, bola by to krása. Je rovných 37. Dnes máme dve vzorky od Peťa z puerhu. BaDu a ManNuo. Prvá na rade je BaDa na ktorú sa  teší hlavne Vlado. Zalievame klasicky ako všetky puerhové vzorky 100 ml konvičkou do ktorej dávame 7 gramov. Dnes netradične volíme "dvojblog".




Vôňa tohoto sheng puerhu je svieža, jemne nasladlá, mierne ovocná, ale nevieme presne definovať akého. Zvolili sme kratšie lúhovania kedže sme dostali echo že čajík vie byť pekne "drsný".


Prvý nálev je teda 30 sekúnd. Musím povedať že bol VYNIKAJÚCI. Jemná horkosť, žiadna trpkosť, jemná ovocná dochuť. Pri dlhšom lúhovaní by bola chuť asi iná, predpokladám že viac výrazná a horkejšia. Potenciál na to má. Uvidíme druhý nálev. Zatiaľ si vychutnávame chuť toho prvého.

Druhý nálev. Nazval by som ho dosť netradične, šupa (citujem Vlada). Taktiež vynikajúci. Pre mňa už ale dosť horký. 



Tretí nálev. Oblieva ma pot. Ale nie z toho že je vonku 37 stupňov. Toto bude brutálny útok na moju krehkú náturu. Vlado je "masakrista" a hneď sa načahuje za šálkou. Pozerám na neho. Uchlipol si. Hm.. Vyzerá normálne.. Po chvíli zahlási. "Je mi teplo, mám sucho v ústach, asi odpadnem. Dokonalé poobedie!" Tak sa do toho púšťam aj ja. Zatiaľ co Vladovi horkosť krúti jazyk, mňa krúti celého. Dochuť je výrazne ovocná.

Štvrtý nálev je skoro rovnaký ako tretí, malinko jemnejší. 

Piaty nálev sme zvolili niečo cez minútu. Čaj si zachováva rovnakú chuť, dochuť a vlastne všetko. Tento Sheng je proste masaker. Určite znesie ešte minimálne zo tri krát zaliať. 



ManNuo





Vôňa tohoto shengového krásavca je príjemne sladká, ovocná. Zbytočne neotáľame a zalievame. Útok na naše chuťové bunky číslo dva. Volíme tak isto kratšie nálevy. 

Prvý nálev je 30 sekúnd. Strieda sa sladkastá chuť s horkosťou ktorú je cítiť na špičke jazyka.




Druhý nálev je tak isto 30 sekúnd. Chuť je máličko výraznejšia ako pri prvom náleve. Ničím nerušivá. Ovocná dochuť. Čajík odporúčame nechať v šálke troška viac vychladnúť. Máme odskúšané.

Tretí nálev je 50 sekúnd. Tento nálev sa nám zdá najvýraznejší, najhorkejší, trpkosť žiadna. Dochuť je výrazná. 




Štvrtý nálev. Horkosť ustupuje. Chuť je vyvážená, lahodná.  Piaty nálev je niečo okolo 1:30. Čaj nič nestráca na intenzite.


Poďme to všetko zhodnotiť. Máme za sebou 4 vzorky. Peťo vie čo robí. V sklade má len samú kvalitu. My sme sa zhodli že nám najviac šmakuje MengSong ktorý si aj zadovážime na naše nedeľné večerné čajovania za okrúhlym stolom. 


Teraz si dáme na chvíľočku pokoj od blogovania a budeme sa venovať troška aj práci. Hodinové poobedné čajovanie pod altánkom ale samozrejme nevynecháme. Treba sa udržiavať vo forme! Ešte nás určite čakajú aj Japonci z puerhu. Ja osobne sa neviem dočkať keď mi prvý krát zlezie dole krkom Kabusé Midori.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára